Select Page

Shockman start eigen label CoronMusic i.s.m. PM Label Group

Dancehall zanger/artiest Shockman start zijn eigen label CoronMusic, waarop hij voortaan zijn eigen singles naar buiten gaat brengen. De eerste single, genaamd Nani, is geproduceerd door Stefario, die onlangs ook bij PM tekende.

Shockman
Shockman is in Suriname geboren als Wendell Earl Slagveer. Vanaf 2-jarige leeftijd woonde hij bij z’n oma in district Coronie. Daar komt zijn andere bijnaam Coronbwoy en de labelnaam CoronMusic vandaan.
In 1995 werd Shockman door zijn moeder naar Nederland gehaald voor een beter onderwijs en betere leefomstandigheden. Geïnspireerd door de rapper Tupac, die het jaar daarna werd vermoord, en door heimwee naar Suriname, begon Wendell te rappen onder de naam Shock E.
Door zijn Caribische achtergrond raakte hij steeds meer geïnteresseerd in dancehall muziek. Artiesten als Beenieman, Bounty Killer en Shabba Ranks zijn z’n grote inspiratiebronnen.
Een paar jaar later nam hij deel aan de Grote Prijs Van Nederland, waar hij onder naam Shock E de eerste dancehall finalist in de geschiedenis werd.
Toen Wendell zijn naam veranderde in Shockman ging hij zich pas echt focussen op dancehall. Samenwerkingen met o.a. Freddy Moreira, Hardwell en Team Rush Hour zorgden voor de zeer succesvolle lancering van Shockman.
Shockman heeft regelmatig boekingen in Duitsland, Canada en Nederland. Denk bijvoorbeeld aan evenementen zoals het Jamrock Festival, Zsa Zsa Su, Gyal A Bubble en het Jamaica Festival in Duitsland.
Door samenwerkingen met artiesten Chuckie, Childsplay, Hardwell, Afro Bro’s, FrassNation en de opkomende samenwerking met internationale dancehall grootheid Gyptian, is Shockman niet meer te stoppen. Inmiddels wordt hij gezien als een van de meest belovende dance hall acts op dit moment in Europa.

Nani
De nieuwe track “Nani” van Shockman deed al de nodige stof opwaaien tijdens het Jamrock Festival.
De single is een knipoog naar de vele schaars geklede dames op social media, waar mannen vaak niet genoeg van kunnen krijgen en soms de gekste stunts uithalen in een poging om een van de dames te versieren.

PM Label Group
Het netwerk PM Label Group biedt unieke mogelijkheden voor artiesten en managers om een onafhankelijk label te starten. Door de toenemende digitalisering en streaming is het voor artiesten gemakkelijker om zelf muziek te releasen en te promoten. Voor maximaal resultaat moet men echter wel de juiste wegen bewandelen. PM Recordings legt deze wegen aan en fungeert als backoffice en promotiepartner voor de labels. Zo boekt PM Recordings samen met deze labels dit maximale resultaat. Er zijn diverse succesvolle onafhankelijke labels bij PM Label Group aangesloten.

OFFICE

PM Label Group/PM Recordings B.V.
M.H. Tromplaan 55
7513 AB Enschede